Kezdő vinyasa flow

Kezdő vinyasa flow

Szeretnél a jógaórán a nyújtás mellett erősödni is? A hosszan kitartott pózokban nehezen tudsz elmélyülni? Próbáld ki a kezdő vinyasa flow jógát, ami kezdő jógázóknak, ülőmunkát végzőknek ideális. Olvass tovább erről a jógafajtáról!

A flow jóga kreatív, érdekes, valamint egyszerre erősít és nyújt. Itt biztosan nem lesz időd külső dolgokon rágódni, mert az érdekes jógasorozat le fogja kötni a figyelmedet. Nekem a flow jóga segített a legtöbbet abban, hogy évek óta fájdalommentes, erős és hajlékony vagyok. Ezért is tanítom nagy lelkesedéssel ezt a jógastílust. 

Próbáld ki velem a flow jógát, amit évről évre a világon a legnépszerűbb jógastílusnak szavaznak meg a jógázók.


Miben különbözik a kezdő vinyasa flow órám és a vinyasa flow (VF) óra?

  • Stílusában hasonló a két óra, a sorozatok és a választott jógapózok nehézségében van a különbség.
  • Míg egy vinyasa flow órán a Lefelé néző kutyapóz nagyon sokszor az az ászana, ahonnan a sorozat indul, addig a kezdő órán ez sokszor a Térdelőtámasz vagy a Gyermekpóz.
  • A kezdő órán kezdő relaxációs technikákat gyakorlunk. A flow órán középhaladó relaxációt és óra végén rövid vezetett meditációt is gyakorlunk. 
  • Más a fókuszpont egy kezdő és más a VF órán. A kezdőn értelemszerűen alapabb dolgokra koncentrálunk, a VF órán finomítjuk az alapokat, mélyebb rétegek felé indulunk el (pl. az elme rétegei felé). 
  • Mindegyik órán adok lefelé és felfelé is módosítási lehetőségeket, opciókat, ha látom, hogy szükség van rá. 
  • A kezdő órára teljesen kezdőként is jöhetsz, a VF órát akkor ajánlom, ha jógáztál már előtte valamennyit, sportolsz valami mást vagy szereted a kihívásokat. 


Mi pontosan a vinyasa flow jóga?


Egy lágyan áramló jógastílus, ami a hatha jóga nagy családjába tartozik. Az ászanákban a légzésünk ütemére mozgunk, vagy tudatos sorozatokba rendezve az egyik ászanából áramlunk a következőbe. A sorozatokat lépésről-lépésre építjük fel, hogy könnyen tudd követni. 

A légzésen tartott figyelem, a folyamatos mozgás segítségével akkor is elérheted a meditatív flow állapotot, ha amúgy nyüzsgő, nehezen lazító jógázó vagy. Ha szereted a dinamikusabb gyakorlást, de egy középhaladó vinyasa flow óra még túl nehéz neked, akkor a kezdő flow jó választás lehet. Ehhez az óratípushoz teljesen kezdőként, az íróasztal mellől felállva is bátran csatlakozhatsz, nem kell erősnek vagy hajlékonynak lenned. 

Kiemelt hangsúlyt fektetünk a helyes ászanakivitelezésre, a könnyed, folyékony légzésre, a mindennapokból való kiszakadásra, a gondolatáradat lecsillapítására. 

3-4-5 hétig egy fő témát járunk körbe a gyakorlással, ami fizikai és mentális témát is érint, így van elég időd begyakorolni, átérezni, megtapasztalni az egyes témákat és előbb fogod látni és érezni a fejlődést, mintha random gyakorolnánk valami mást minden órán. 

Az órákat modern anatómiai szemlélettel állítom össze, igyekszem mindenféle elavult, dogmatikus dolgot kerülni, a fő célunk mindig az, hogy az ászanát igazítsuk rád és ne a testedet erőszakoljuk bele az ászanába. Éppen ezért biztosan nem foglak belenyomni semmilyen pózba, ha segítek, akkor kizárólag stabilizáló segítséget fogok nyújtani. 

A világban minden mozgásban van, ezért a XXI. század embereként fontos készségünk a változáshoz való könnyed alkalmazkodás, a nem ragaszkodás, leragadás egy rossz élethelyzetbe. A flow stílusú gyakorlás segít nekünk abban, hogy a mindennapi életet is egymáshoz kapcsolódó, tudatos tevékenységek soraként éljük meg és felismerjük, hogy az élet is ugyanolyan, dinamikus mozgásban lévő folyamat, mint amit a jógaszőnyegen átélünk.

Miért lesz jó neked, ha rendszeresen gyakorolsz?

Ezzel a gyakorlással fejlesztheted a testtudatodat, hajlékonyságodat (intelligensen), erődet, koncentrációt, kikapcsolódhatsz, kiszakadhatsz a hétköznapokból a munkahelyi pörgésből, csökkenheted a stresszt és az óra végére elérheted a belső csendesség állapotát. 

Az óra felépítése hasonló a tradicionális hatha jógaórához:

Elcsendesedés, bemelegítés, ászanák gyakorlása sorozatokban, vagy a jógapózban maradva különböző mozdulatok végzése a légzés ütemére. A folyékony mozgás után mindig fél-egy percig kitartott, ha kell párnával, vagy jógatéglával kitámasztott jógapózokkal fejezzük be a gyakorlást, majd 10-15 perc vezetett relaxációval zárunk. 

Mikor gyakorolhatod a kezdő vinyasa flow jógát Sopronban, a Free Spirit Studióban?

Várlak szeretettel a kezdő vinyasa flow óráimon az órarend szerint. Az órákra nem kell előre bejelentkezni. Kényelmes, sportos ruhát hozz, az öltözőben kulturált körülmények között át tudsz öltözni. A stúdió tágas, világos, mindenkinek jut elegendő személyes tér. Mindenféle jógás eszközt biztosítok a számodra, csak egy kulacsot hozz. Ha pedig a saját időbeosztásod szerint jógáznál, akkor ajánlom a videóimat

        

A jógagyakorlók írták, hogy ebben segítettek az óráim:

  • Megtalálni a belső csendet, ami valóban létezik, de sokáig nem volt benne részem, hogy megtapasztalhassam.
  • Az önbizalom erősítésben, a légzés odafigyelésére, az erősítésre, nyújtásra, sérülésmentes edzésre, meditáció és elcsendesedés gyakorlására!
  • Kikapcsolni, lelazulni, fejben és szívben visszatalálni magamhoz.
  • Elkezdhessek saját magam gyakorolni
  • Elsősorban lelkileg, de a testi kötöttségem is lényegesen javult


Ha te is szeretnél visszatalálni önmagadhoz, akkor várlak szeretettel az óráimon: 

Wollaston Erika

vezető jógatanár (ERYT-500) és jógaoktató képző 

hatha-vinyasa flow és meditáció oktató

Free Spirit Studio

Sopron, Csengery utca 30-32.

www.erikajoga.hu

+36/307931-457

Instagram: @erikajoga

Facebook: Erika Jóga Sopron

TikTok: @jogaoktato