Kezdő vinyasa flow

Kezdő vinyasa flow

Szeretnél a jógaórán a nyújtás mellett erősödni is? A hosszan kitartott pózokban nehezen tudsz elmélyülni? Próbáld ki a kezdő vinyasa flow jógát, ami kezdő jógázóknak, ülőmunkát végzőknek ideális. Olvass tovább erről a jógafajtáról!

Mi pontosan a vinyasa flow jóga?


Egy lágyan áramló jógastílus, ami a hatha jóga nagy családjába tartozik. Az ászanákban a légzésünk ütemére mozgunk, vagy tudatos sorozatokba rendezve az egyik ászanából 3-5 légzés után áramlunk a következőbe. 

A légzésen tartott figyelem, a folyamatos mozgás segítségével az amúgy nyüzsgő, nehezen lazító jógázók is elérhetik a meditatív állapotot. Ha szereted a dinamikusabb gyakorlást, de egy középhaladó vinyasa flow óra még túl nehéz neked, akkor a kezdő flow jó választás lehet. Ehhez az óratípushoz teljesen kezdők is bátran csatlakozhatnak. 

Nehézségében az óra egy tradicionális hatha óra és a vinyasa flow óra között van. Kiemelt hangsúlyt fektetünk a helyes ászanakivitelezésre, a könnyed, folyékony légzésre, a mindennapokból való kiszakadásra, a gondolatáradat lecsillapítására. 

A flow órákra jellemző a kreativitás, a téma szerint felépített óra (pl. egy csúcsászanára vagy ászanacsaládra felépített, csípőnyító, érzelmi témájú, évszakra, hangulatra, energetikára, mentális témára megtervezett gyakorlás). Ebben a mozgó meditációban nincs ideje az elmének elkalandoznia, a napi gondokon rágódnia. A gyakorló elérheti a “flow” állapotát, a teljes elmerülés, elmélyülés állapotát, amikor minden más kizáródik és önfeledetten csak sodródik a gyakorlással.

A világban minden mozgásban van, ezért a XXI. század emberének fontos készsége a változáshoz való könnyed alkalmazkodás, a nem ragaszkodás, leragadás egy rossz élethelyzetbe. A flow stílusú gyakorlás segít abban, hogy a mindennapi életet is egymáshoz kapcsolódó, tudatos tevékenységek soraként éld meg és felismerd, hogy az életed is ugyanolyan, dinamikus mozgásban lévő folyamat, mint amit a jógaszőnyegeden átélsz.

A gyakorlás fejleszti a testtudatot, hajlékonyságot, erőt, koncentrációt, kikapcsol, kiszakít a hétköznapokból, csökkenti a stresszt, fejleszti a kreativitást.

Az óra felépítése hasonló a hatha jógaórához, elcsendesedés, bemelegítés, ászanák gyakorlása sorozatokban, vagy a jógapózban maradva különböző mozdulatok végzése a légzés ütemére. A folyékony mozgás után mindig hosszabb ideig kitartott, párnával, vagy jógatéglával kitámasztott, resztoratív jellegű jógapózokkal fejezzük be a gyakorlást, majd 10-15 perc vezetett relaxációval zárunk. 

A vinyasa flowt más dinamikus jógafajtáktól a lágyság, áramlás, könnyedség és tudatos szekvenciákba rendezett órafelépítés különbözteti meg.

Várlak szeretettel a kezdő vinyasa flow órán minden csütörtökön 18:30-20:00-ig a soproni Free Spirit Studióban. 

        

Wollaston Erika 

hatha-és vinyasa flow jógaoktató (RYT-500)