Hatha jóga

Hatha jóga

Teljesen kezdőként is bátran csatlakozhatsz a hatha órákhoz. Életkor, nem, állóképesség, hajlékonyság sem számít, mindenkit szeretettel várok. Az órán egyaránt megjelennek dinamikus és statikus elemek is. Rendszeres gyakorlással már pár alkalom után megtapasztalhatod a jóga áldásos hatásait. Olvass tovább, ha szeretnéd megtudni, hogy milyen is egy hatha óra!

Milyen egy hatha jógaóra?

A hatha jóga a test jógája, ebbe a nagy családba tartozik szinte minden jógafajta, amikkel jógastúdiókban találkozol. Itt először a fizikai testen és a légzéssel összhangban végzett ászanákon (jógapózok) van a hangsúly. A hatha jógaóra stílusát nagyban befolyásolja az oktató személyisége, saját gyakorlása, ezért lehet egy hatha óra lassú, ahol több légzésen keresztül tartjuk ki a pózokat, vagy lehet dinamikusabb, ahol a légzéssel összhangban finoman mozgunk, hogy az ízületeket átmozgassuk és mobilissá tegyük a testet. Az óráimra inkább az utóbbi jellemző. Az óráimat nagyon tudatosan tervezem meg, hosszú távú célom, hogy a rendszeres gyakorlással segítselek abban, hogy minél egészségesebb, fájdalommentesebb, testileg és lelkileg is erősebb legyél. 

A hatha jógából fejlődtek ki olyan népszerű irányzatok, mint a Pattabhi Jois féle Ashtanga jóga, az Iyengar jóga, vinyasa flow jóga, Bikram jóga vagy a Yin jóga.

A Ha szótag jelentése Nap (aktív), míg a Tha Holdat (passzív) jelent. Célja az aktív és a passzív energiák egyensúlyának, a test és az elme harmóniájának a megteremtése. A hatha órákon az aktivitás után mindig megjelenik a passzivitás, amikor az érzetfigyelésen van a hangsúly, enélkül csupán tornagyakorlatokat végeznénk.

Fáj a derekad, a hátad? Nem tudsz este elaludni? Gyere és változtass ezeken jógával! Teljesen kezdők bármikor csatlakozhatnak. A mai, modern emberhez igazítjuk az ászanákat, mindig szem előtt tartva az anatómiailag, gyakorlóra szabott helyes kivitelezést, erősítünk és nyújtunk. Célunk az izomegyensúly megtartása vagy visszaállítása, egy testi és lelki jó közérzet létrehozása. Az elménk nonstop dolgozik, gondolkodik, szervez, rágódik. A gondolatáradatok lecsillapítása és a koncentráció javítása érdekében kreatívan, változatosan állítom össze a gyakorlatokat, nem fogjuk mindig ugyanazt gyakorolni. 

Hogy néz ki egy 90 perces óra? 

5-8 perces elcsendesedéssel, ráhangolódással kezdünk, majd bemelegítés, jógaászanák téma szerint, levezetés, 10-15 perces vezetett relaxáció. Az óráimon hétköznapi nyelvezetet használok, nem jellemző a megfoghatatlan spiritualitás. Az órákon minden korosztály és nem képviselteti magát. Kezdő és haladóbb jógázók is járnak, ezért sokszor mutatok több verziót egy jógapózhoz, hogy mindenki a szintjének megfelelőt tudja gyakorolni.

Az órákon soha nem versenyzünk, nem szoktuk a többiekhez hasonlítani magunkat, és én se rangsorolom soha a résztvevőket. Idő és lehetőség sincs, hogy a többiek téged nézzenek, mindenki saját magával van elfoglalva. Ha nem vagy hajlékony és ezért nem mersz eljönni, jó hírem van, ez nem kizáró ok, sőt! Majdnem mindannyian úgy kezdtük, hogy a lábujjainkat se értük el. Én is hosszú éveken keresztül az íróasztal fölött görnyedtem, sem erős, sem hajlékony nem voltam amikor elkezdtem a jógát.

A soproni Free Spirit Studioban várlak szeretettel a jógaóráimon. Előzetesen bejelentkezni nem kell. A jógastúdió minden eszközzel felszerelt, csak egy törölközőt hozz magaddal.