Miben segíthet neked a jóga hosszútávon?

Miben segíthet neked a jóga hosszútávon?

Már pár hét/hónap után érezheted a jógázás pozitív hatásait. Most nézzük, hogy milyen változásokra számíthatsz pár év után, ha rendszeresen, kitartóan és jól gyakorolsz.

A pár hét/hónap után tapasztalható pozitív változásokat az előző bejegyzésben szedtem össze. Most nézzük, hogy hogyan változtatja meg az életedet a jóga hosszútávon. Ismét csak olyan változásokat írok le, amiket nem csak olvastam, hanem saját magamon is megtapasztaltam. Nézzük! 


A hosszútávú, rendszeres és helyes jógagyakorlás hatásai:


  • Nyugalom stresszhelyzetekben is. A körülötted lévőket lehet, hogy idegesíteni fogja, hogy miért vagy te mindig ilyen nyugodt. A legnagyobb fegyvered az órákon megtanult légzés, amit például zsúfolt helyeken, fél órás sorban állások közben is tudsz alkalmazni, és ezzel sikerül a nyugalmadat megőrizni.


  • A nyugalom azonban nem egyenlő azzal, hogy mindent lenyelsz, elviselsz. A jóga megerősít testileg és lelkileg is. Előbb leszel képes kiállni magadért, felszólalni az érdekedért. Tudod, hogy ha hagyod magadat elnyomni, megalázni, kihasználni, az előbb-utóbb betegségként fog visszaköszönni. 


  • Elkezd a jóga háttere, filozófiája is érdekelni. Rájössz, hogy ebben semmi ördöngős, földöntúli nincs, minden olyan természetes. 


  • Krónikus fájdalmak megszűnnek, mert nem csak a fájdalom csökkentése miatt jógázol, hanem megtanulod, hogy hogyan előzd meg a fájdalmat helyes testtartással, odafigyeléssel, életmódváltással. 


  • Javul a testtudatod. Ha valami fáj, tudod, hogy mi fáj és valószínű mi okozhatta, így jobban oda tudsz figyelni, hogy hogyan előzd meg, szüntesd meg a fájdalmat. 


  • A légzésed szabályozásával képes leszel megnyugtatni magadat vagy éppen aktiválni magadat. Ha nyugtalan, feszült vagy, van egy hatalmas jógás eszköztárad, amihez tudsz nyúlni, megoldást, enyhülést keresni. 


  • Az ászanákra nem csak fizikailag fogsz tekinteni, hanem elkezd érdekelni, hogy melyiknek milyen mentális jelentése, hatása van. Tudni fogod, hogy a helyzetedben melyiket érdemes gyakorolni. 


  • Ahogy a tested rugalmassá válik, úgy válik a gondolkodásod is rugalmassá. 


  • Ahogy a tested erősödik, úgy javul a kitartásod, lelki erőd is. 


  • Ha esetleg elcsúszol, elesel valahol, kevésbé fogsz megsérülni, mert mobilis, egészséges ízületeid, izmaid vannak a jógától. Eddig kétszer sikerült a jeges hóban spárgába szétcsúsznom, és nem lett semmi bajom.


  • Az étrendedre is figyelni fogsz, mert a testtudatosság miatt érzed, hogy mi az, ami jó neked és milyen ételt érdemes kerülni.


  • Sokkal megértőbb és elfogadóbb leszel.


  • Ritkábban leszel beteg, a háziorvosoddal szinte soha nem találkozol.


  • Sokkal többet mosolyogsz és jobb a kedved.


  • A légzésed a hétköznapokon is nyugodt és mély.


  • Nem érdekel a gonosz pletykálkodás, gyűlölködés, mások befeketítése.


  • Több jógastílust megismersz, amiket majd az élethelyzetednek, körülményeidnek megfelelően tudsz váltogatni, gyakorolni.


  • A belső csendességedbe tudsz merülni, kerülni fogod a zajos helyeket.


  • Kerülni fogod a negatív, lehúzó embereket. Szép lassan lebontod ezeket a kapcsolatokat magadról.


  • Egyre több jógás barátod lesz.


  • Nem akarsz ivászatokban, züllésekben részt venni. A társaság örülhet neked, mert vígan vállalod a sofőr szerepét, ha mégis elmész valahová.


  • A nyaralásod része lesz évi egy jógatábor.


  • Nem csak a kedvenc zenakarod közeli koncertjei hoznak lázba, hanem kedvenc külföldi jógaoktatóid miatt is képes leszel drága workshopokra befizetni és messze utazni.


                                                             


  • Rájössz, hogy a jóga egy hatalmas, szerteágazó tudomány és életed végéig alázatos tanulónak kell maradnod.


  • A jóga életmód tanításának tanulmányozása, bevezetése az életedbe, hosszútávú boldogságot, kiegyensúlyozottságot, megelégedettséget és egy általános jól-létet biztosíthat számodra.


A jógát sajnos lehet rosszul is, egóból gyakorolni, lehet az alaptermészetedhez, élethelyzetedhez nem illő jógastílust gyakorolni, de még így is sokkal jobban fogod magadat érezni, mint jóga előtt, hiszen a jóga útján megtett egyetlen lépés se veszik kárba. Válassz képzett és tapasztalt oktatót, ha szeretnéd a helyes, neked megfelelő jógát megtanulni.