Mi így turbózzuk fel magunkat!

Mi így turbózzuk fel magunkat!

Miért fontos, hogy a futást vagy éppen a jógát is kombináld más sportokkal? És miért fontos, hogy a regeneráció is belekerüljön a napirendedbe?

A tavalyi év végén egy 3 hónapos komplex programot készítettünk Arany Enikő ultrafutóval. Miért lett komplex a program? Mert mi is, sok éves személyes és szakmai tapasztalattal a hátunk mögött tudjuk, hogy csak futni vagy csak jógázni hosszútávon nem ajánlott. Mi saját magunk is komplex programot végzünk a testünk és a lelkünk egészségéért. 




Miért érdemes futóként vagy bringásként jógáznod?

Ahogy látod, a jógához nem kell szerzetesnek öltöznünk, nem kell hippinek lenni és varázsszavakat mormolni. A jógának nagyon sok irányzata van, és ez nem csupán a spirituális emberek kiváltsága. Sok szinten lehet gyakorolni ezt a csodálatos tudományt. Az első szint lehet az, amikor a futóedzéseidet kiegészíted a jógával, szakszerű nyújtással. Ha ismersz, akkor tudod, hogy hányszor szoktam mondogatni, hogy csak nyújtogatni nem elég. Mátrixban gondolkodunk a testünkről, hiszen minden mindennel összefügg. Sokat ülsz homeofficeban és mellette csak heti egyszer van időd elmenni futni? Számodra kifejezetten ajánlott a funkcionális erősítés, a kifejezetten ülőmunkát végzőknek készült speciális jóga- vagy erősítőprogram. Viszont ha sokat futsz, biciklizel és mellette erősítést is végzel (mint Enikő), akkor neked ajánlott a futóknak készült jóga. 


Miért érdemes jógásként futni, tempósan sétálni vagy erősíteni? 

Igaz, hogy a vinyasa flow óráimon szoktunk izzadni, átmozgatjuk, erősítjük és nyújtjuk az egész testet, azonban a szívet és a keringést érdemes még pluszban edzésben tartani olyan mozgással, ami a pulzust jobban megemeli, mint a jóga. 

Ha szeretnél tovább fejlődni a jógában fizikailag, vagy néha kiegészítenéd a megszokott jógagyakorlásodat mással is, akkor tapasztalatból ajánlom a funkcionális edzéseket. Néha jól esik lejönni a szőnyegről és nem jógázni, hanem valami mást is csinálni. A jógaóráimon mindig összefüggésekben gondolkodom a gyakorlások összeállításánál. Hiszen csupán nem elég mondjuk a comb hátsó részét nyújtani, ha a vádlinak és a farizomnak semmilyen figyelmet nem szentelünk. És ugyanígy nem elegendő csak nyújtani - különösen nem elgyengült izmokat - ha az erősítésre nem szánunk időt. Heti 2-3 alkalommal, legalább 20 perces edzésként iktass be törzs és farizom erősítést, ez fog téged megerősíteni és segíteni elviselni a hosszabb távú terhelést, valamint megelőzni a túlterhelést, sérülést, ha futsz vagy komolyan jógázol. A tested is meghálálja a változatosságot az edzésben. Én - Erika - funkcionális erősítéssel egészítem ki a jógázást, mellette teljesítménytúrázok. 


Miért fontos a regenerációra is időt szánni?

Könnyen ki tudjuk következtetni, hogy ha valamit folyamatosan csak erősítünk, hajtunk, kizsigerelünk, ott rövid időn belül fel fog borulni az egyensúly. Nem csak az izomegyensúly, hanem a mentális és testi egyensúly is. A tested többszörösen meghálálja azt az időt, amit regenerációval töltesz. Legyen az fascialazítás vagy fascia hengerezés, esetleg egy jó masszázs. 

Tudtad, hogy 3-4 hónap alatt rendszeres hengerezéssel teljesen ki lehet javítani a fasciarendszert, mobilisabb lesz az egész test? Ráadásul magukban a jógás nyújtások sem elengendőek, hiszen pont a fizikai, préselő erőt kifejtő testi kontaktus hiányzik. Ezt vagy egy masszőr vagy a hengerezés tudja megadni. A fasciarendszerben felhalmozódott méreganyagokat, vizet sokkal nehezebb csak jógával kitisztítani. Enikővel mi mindketten szoktunk rendszeresen hengerezni. Nekem - Erika - pedig személyes nagy kedvencem a fascialazító jógagyakorlás. Ez olyan számomra, mint egy igazi ajándék, teljes testi felfrissülés. 

Mi mindketten úgy gondoljuk, hogy érdemes erre a három elemre időt szánni, ha komolyan gondoljuk nem csak a futó-vagy a túraversenyre való felkészülést, hanem a hosszútávú egészségünket is. Enikő tapasztalt futóként is ezzel a programmal egészíti ki a futóedzéseit, ő a következő Ultrabalatonra készül. Erika pedig ezzel a programmal kombinálja még jógaoktatóként is a májusi Kinizsi 100-ra való felkészülését. Mi így turbózzuk fel magunkat! Te?




Szeretnéd egy hónapra kedvezményesen kipróbálni valamelyik modulunkat? 

Most egy rövid ideig elérhetővé tesszük a teljes 3 hónapos program egy-egy modulját egy hónapos hozzáférési lehetőséggel, hogy ki tudd próbálni, és megtapasztalhasd, hogy tényleg javul már ennyi idő után is a teljesítményed. Kattints a linkre és átviszünk a csomagokhoz:



Elszánt vagy és belevágnál a teljes programba?

Kattints ide és pár percen belül már gyakorolhatsz is. 3 hónap alatt, ha rendszeresen és lelkiismeretesen gyakorolsz, akkor gyorsabb, erősebb és hajlékonyabb lehetsz, mint valaha. 


Van valamilyen kérdésed? 

Keress bennünket bizalommal: 


Wollaston Erika - jógatanár - erika@erikajoga.hu 

Arany Enikő - funkcionális tréner, ultrafutó - aranyeniko.edzo@gmail.com