Erika, te minden nap jógázol?

Erika, te minden nap jógázol?

Szoktam-e otthon jógázni? Hányszor gyakorlok egy héten? Reggel jógával kezdem a napot? Ezeket a kérdéseket szoktátok nekem a legtöbbször feltenni, most őszintén elárulok mindent magamról.

Nem szoktam a saját gyakorlásomról túl sokat beszélni, mert úgy gondolom, hogy a jógázók úgyis ki tudják tapogatni a kis csápjaikkal, hogy egy oktató gyakorol-e saját maga, vagy csak osztja az észt arról, amit megtanult a 200 órás képzésen, vagy olvasott a Facebookon. Most elmesélek mindent magamról. 

Amikor én jógázok, akkor becsukom a nappali ajtaját, és a férjem tudja, hogy csak akkor jöhet be, ha ég a ház. Szerencsére hosszú évek óta így van ez, úgyhogy nyugalomban, egyedül szoktam gyakorolni. Csoportos órákra földrajzi okokból nem tudok járni, pedig szeretek közösségben gyakorolni, ezekre tanfolyamok és workshopok alkalmával van csak lehetőségem. 

Gyakorlok-e otthon? Igen. Szerencsére a kitartással és a belső tűzzel nincsenek gondjaim, ezért ha eldöntöm, hogy gyakorlok, akkor egyedül is végigcsinálom, még akkor is, ha kell az erőfeszítés. Természetesen a legelején igen sok erő kellett, hogy elkezdjek napi szinten gyakorolni, de most már a napom részévé vált, szeretem és így nem kötelező dologként tekintek rá. 

Hányszor gyakorlok egy héten? Heti hat napot szoktam ászanákat gyakorolni. Általában a szombat a pihenőnapom. Tudatosan figyelek rá, hogy legyen pihenés, legyen ideje a testemnek regenerálódni.

Jógával kezdem a napomat? Próbáltam, de kínszenvedés volt. Aki közelebbről ismer, az tudja, hogy nagy kávérajongó vagyok. A reggelem úgy indul, hogy ledarálom és lefőzöm a kávémat, majd megreggelizek. Késő délután és este szoktam órákat tartani, ezért általában délelőtt 10 körül szoktam jógázni. Szerdánként reggel tartok órát, aznap késő délután szoktam gyakorolni. 

Mit gyakorlok? Legtöbbször vinyasa flow jógát. Ha nagyon fáradt és kimerült vagyok, akkor resztoratív jógát, yin jógát, vagy relaxációs technikákat. Időnként külön szoktam erősítő jógagyakorlatokat is végezni, szériában és hosszabb ideig kitartva, most is olyan izomlázam van, hogy örülök, hogy nem kell a nagy mellizom a gépeléshez. :) 

Milyen hosszan szoktam gyakorolni? Szerintem a mennyiség helyett sokkal fontosabb a minőség. Nagy átlagban a fizikai gyakorlásom egy óra szokott lenni. Őszintén leírom, hogy a bemelegítésem mindig nagyon rövid, legtöbbször magukkal az ászanákkal melegítek be. Mivel ilyen sokat jógázok, ezért úgy érzem, hogy a testem bármikor készen áll az alap jógapózokra. A fizikai gyakorlás után mindig relaxálok, de előfordul, hogy külön is relaxálok a nap más részében, ha fáradtnak érzem magamat. Meditálni vagy a gyakorlás végén, vagy külön szoktam. A meditációban aztán végképp a minőség számít, nem az, hogy hány percet ülsz keresztezett lábbal, de erről majd egy másik bejegyzésben írok bővebben. 

Más sportot űzök-e? Régen hosszútávfutottam, aerobikra, fitneszbe jártam. Most a jóga teljesen kielégíti a mozgásigényemet. Néha túrázni szoktam. 

Most csak a jóga fizikai részéről írtam, de ugyanilyen fontosnak tartom a jógafilozófiát és az életmódot is. Igyekszem a szőnyegen kívül is alkalmazni a jóga tanításait, mert az ászanák csak egy kis részei a jógának. Ha csak az ászanákat gyakoroljuk a jógából, az olyan, mintha lenne egy gyönyörűszép piros Mustangunk és csak a Tescóba járnánk vele. 

Jó gyakorlást mindenkinek! Jógázzatok rendszeresen és kitartóan!